Portal - Szczawnica
Strona główna / Archiwum / Maj
Czwartek - 23 sierpnia 2018 Apolinarego, Miły, Róży     
Kontakt / Godziny pracy
Plan lekcji SP2 i Gimnazjum
Lekcje i przerwy
Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
Wykaz zajęć dodatkowych
Dni wolne 2017/2018
O naszym patronie
Historia szkoły
Projekty realizowane przez szkołę
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Samorząd uczniowski
Biblioteka szkolna
Nasze zdjęcia
Dokumentacja gimnazjum
Linki do ciekawych stron w Internecie
Dla rodziców
Archiwum
Wyróżnienie w Szaflarach

23.05 Natalia Ptak(uczennica klasy I a) otrzymała wyróżnienie na X Konkursie Recytatorskim „ Strofy o Ojczyźnie” im. A. Suskiego, który organizowany był w Szaflarach. Przygotowaniami uczennicy zajmowała się Pani B. Kowalska.

Malarstwo na szkle

22.05 miłośnicy malarstwa na szkle kształcili swoje artystyczne umiejętności pod kierunkiem Pani Anny Madejowej. W warsztatach brali udział: Dorota Moskalik, Angelika Witkowska, Anna Szczepaniak, Olga Pluta, Karolina Węglarz, Patrycja Kaczmarczyk i Małgorzata Pałka. Prace zostaną przeznaczone na aukcję na rzecz uczniów zdolnych z ubogich rodzin. Organizatorem warsztatów jest Pani B. Kowalska. Następne spotkanie w czerwcu.

Szkolny konkurs recytatorski

30 maja w budynku gimnazjum odbędzie się szkolny konkurs recytatorski pod hasłem „ Młodości dodaj mi skrzydła” organizowany przez nauczycieli języka polskiego: Panią B. Kowalską i R.Zachwieję. Uczestnicy konkursu będą dokonywać ustnej prezentacji utworu poetyckiego i fragmentu prozy dotyczącej młodości. Wystąpienia uczniów będzie oceniać szkolna komisja z udziałem zaproszonych gości.

Egzaminy, egzaminy i po egzaminach

8 maja odbyła się pierwsza, humanistyczna część egzaminu gimnazjalnego. Test egzaminacyjny nosił tytuł "W teatrze świata", a znaleźć w nim można było m.in. fragment wywiadu z... Johnnym Deppem. Uczniowie klas trzecich gimnazjów musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące prezentowanych fragmentów tekstów na temat teatru greckiego, wiersza Romana Kołonieckiego "Bogusławski" oraz fragmentów wywiadów z aktorami, m.in. z popularnym Johnnym Deppem. Innymi zadaniami były m.in.: opisanie uczuć, jakie wyraża postać Stańczyka na obrazie Matejki, napisanie podania do dyrektora teatru z prośbą o wypożyczenie kostiumów dla aktorów grających w szkolnym przedstawieniu oraz napisanie charakterystyki wybranej postaci literackiej. Część matematyczno-przyrodnicza egzaminu gimnazjalnego obejmuje umiejętności i wiadomości z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych: matematyki, biologii, geografii, chemii, fizyki i astronomii oraz ścieżek edukacyjnych: filozoficznej, prozdrowotnej, ekologicznej, czytelniczej i medialnej, regionalnej oraz europejskiej. Odbyła się ona drugiego dnia egzaminów czyli 9 maja 2003 r. JZ Jak minęły w naszej szkole? Jak przygotowywali się do nich uczniowie, a jak nauczyciele? Jakie są najlepsze sposoby na odstresowanie? Gdzie schować ściągę i jak z niej skorzystać? Oto krótkie sprawozdanie na ten temat. Dziewiątego maja skończył się drugi dzień egzaminów kompetencji. Po wyjściu ze szkoły „rozluźniono krawaty” i odetchnięto z ulgą. Wszyscy zaczęli się odprężać, jednak jeszcze często padały pytania: „Jak ci poszło?”. Oczywiście każdy odpowiadał, że tak jak się do tego przygotował. A z tym przygotowywaniem to było różnie. U wielu uczniów była zgodność, co do tego, że do egzaminów bardziej przygotowywali się nauczyciele. Ostatni miesiąc zleciał im na powtórzeniu całego materiału, tłumacząc dogłębnie, że to wszystko będzie w testach. Co mieli robić uczniowie? Słuchać Sił Wyższych, bo nie było innego wyjścia. Lecz sami przystępujący do egzaminów również musieli przypomnieć sobie wiele rzeczy i tematów. Ale z tą nauką to dziwna sprawa, ponieważ kto bardziej się stresował to więcej się uczył, lecz z tej nauki mniej zapamiętywał. No i doszliśmy do problemu ze stresem. Co to w ogóle jest? Formułka ze słownika brzmi tak: „stan mobilizacji sił organizmu będący reakcją na negatywne bodźce fizyczne i psychiczne, mogący doprowadzić do zaburzeń czynnościowych”. Trudno by to przełożyć na język potoczny, ale chyba każdy doświadczył uczucia stresu i wie jak to jest. Wielu zapytanych twierdziło, że nie obawiali się egzaminów, może przez to, że byli bardzo dobrze przygotowani, albo silnie wierzyli w swoje amulety i talizmany? Jednakże przeważająca większość musiała zaradzić zdenerwowaniu, a jakie są na to sposoby -najróżniejsze-, bo każdy odstresowywuje się na własny sprawdzony sposób. Oto niektóre z nich: - Słuchanie muzyki, ale tak głośno by zagłuszyć myśli. - Czytanie bardzo wciągającej lektury by zapomnieć o świecie. - Wyczerpujący wysiłek, po którym mózg jest do niczego. - Internet, bo bez tego nie można żyć. Poza tym są jeszcze inne mniej lub bardziej szkodliwe. Przy pisaniu testów niezbędne są pomoce naukowe jak: ołówek, gumka, linijka i oczywiście bezskutecznie tępiona przez nauczycieli--Ściąga. Jest to nieodłączny przyjaciel każdego ucznia. Tak bliski, że można z Nią chodzić za rękę, trzymać w rękawie lub kieszeni. Dobry sposób by nie rozdzielać się z Nią to włożyć ją do ulubionego długopisu, by być z Nią nawet w szkole. Niektórzy tak się z Nią zżyli, że zakładają razem obrączkę lub zegarek, a nawet noszą tą samą bieliznę i buty. Ostatnio powstał modny sposób, aby wytatuowywać Ją sobie na ciele. Gdy niemożliwa jest taka bliskość siebie to należy zaaranżować potajemne spotkanie w toalecie albo szatni, a gdy i to jest niezbyt możliwe to trzeba wysłać Jej SMS-a by, chociaż taki sposób mieć z Nią kontakt. Każdy z uczniów wie, że nie należy zajmować się Ściągą, gdy patrzą nauczyciele, ponieważ są oni zazdrośni w czasie, kiedy poświęcamy więcej uwagi Jej niż im. Dlatego to od nas zależy, kiedy należy się z Nią kontaktować. Po pewnym czasie, a najczęściej po egzaminach przestajemy bawić się Ściągą lub wymieniamy ją na inną, przez co czuje się Ona odrzucona i sponiewierana. W naszej szkole krążyły Ściągi ubrane we wzory matematyczne i zagadnienia matematyczno-przyrodnicze, ale również sporo było pełnych literatury, faktów historycznych, jak i pięknych-pomalowanych sztuką. I to by było na tyle o tym jak najlepiej się przygotować do egzaminów egzaminów jak najłatwiej je zdać. Pozostaje jeszcze opisać stan nerwów już po testach, ale tego każdy doświadczy lub już doświadczył, więc nie potrzeba roztrząsać tego tematu, a i tak byłoby trudno to wyrazić słowami.

Krok do Unii

W związku z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej uczniowie gimnazjum mają możliwość zdobycia dogłębnej wiedzy na temat integracji europejskiej. Uczestniczą w różnorodnych spotkaniach, konkursach i lekcjach organizowanych przez wychowawców i nauczycieli historii. 17 maja brali udział w apelu-„Wycieczka po zjednoczonej Europie”, który wzbogacił ich wiedzę z tego zakresu. Przygotowaniami programu zajmowała się Pani M.Kamińska i Pani M.Tkacz.

Podróż po Szczawnicy i zjednoczonej Europie

Uczniowie z Koła teatralnego i koła geograficznego z Gimnazjum w Szczawnicy „po sukcesie” na szkolnym apelu przedstawienia zatytułowanego:„ Wycieczka po zjednoczonej Europie „, które miało na celu przybliżenie wiedzy o krajach Unii Europejskiej ,zaprezentowali swoje umiejętności aktorskie w dniu 28.04 przed uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Szczawnicy korzystając z zaproszenia Pana Dyr. tejże szkoły Pawła Sypka. Występ starszych kolegów został nagrodzony gromkimi brawami. Tradycyjnie na zakończenie odbył się konkurs ze znajomości państw należących do unii europejskiej, z którym uczniowie S P poradzili sobie bez trudu. Każda poprawna odpowiedź została nagrodzona „słodką „ niespodzianką. W tym samym dniu młodzi aktorzy wystąpili również w Ośrodku dla osób niepełnosprawnych w „ Perle ” na zaproszenie pani Janiny Zachwieja. Występ ten przyniósł wiele satysfakcji zarówno młodzieży gimnazjum jak również podopiecznym ośrodka. Młodzi aktorzy za swój występ zostali nagrodzeni słodyczami oraz plakietkami. Do szkoły wrócili zadowoleni i pełni niezapomnianych przeżyć. W piątek 30.V. odbyło się w naszej szkole referendum dotyczące wstąpienia Polski do struktur unii i także w tym dniu uczniowie zaprezentowali swój spektakl, być może tym „niezdecydowanym „ zawarte w przedstawieniu treści pomogły w podjęciu decyzji. Wkrótce „ aktorzy ” wystąpią w szkole podstawowej na Szlachtowej na zaproszenie Pana Dyr. Majewskiego. W przedstawieniu biorą udział : Viola Nowak, Ania Zyga, Paulina Pintscher, Ola Słowik, Feliks Zachwieja, Grzegorz Świerczek, Mateusz Myszk, Sylwia Tokarczyk, Agnieszka Wójcik, Paulina Cich, Sylwester Nieć.

Spotkanie na szczycie

W czwartek 22 maja 2003r. do naszego Gimnazjum został zaproszony starosta nowotarski pan Jan Hamerski. Do naszej szkoły zaprosiła go pani mgr Anna Szczepaniak. Został on przywitany przez uczniów trzecich klas. Tematem rozmów była przede wszystkim zbliżające się wstąpienie Polski do Unii Europejskiej. Spotkanie trwało około 2 godzin lekcyjnych. Uczniowie klas trzecich gimnazjum zadawali pytania na tematy związane z korzyściami, oraz obawami po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Każdy chciał się dowiedzieć czy po wstąpieniu nasz powiat zyska. Pan starosta bardzo chętnie odpowiadał na każde pytania. Pytania były również związane z naszym miastem. Przecież wszyscy byśmy chcieli, żeby Szczawnica zaczęła się rozwijać. Po wyczerpaniu zapasu pytań, podziękowaliśmy za przybycie do naszego Gimnazjum. Wszyscy byli zadowoleni, ponieważ dowiedzieli się wiele ciekawych rzeczy.

Uroczystość 3 Maja

Dnia 3 maja 2003 r. w 212 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja mieszkańcy Szczawnicy spotkali sie tradycyjnie na Przysłopie. Nad całością uroczystości czuwał Związek Podhalan. Gimnazjum w Szczawnicy przedstawiło montaż poetycki pt. "Niech prawo znaczy prawo. A sprawiedliwość-sprawiedliwość". Brali w nim udział: Mateusz Myszk, Marcin Kasprzak, Sebastian Walczak, Filip Gieorgiew, Natalia Ptak, Sara Ciesielka, Piotr Mastalski. Duże wrażenie zrobił na widzach Stańczyk - symbol sumienia narodu. Jego refleksyjne monologi na temat współczesnej Polski stworzyły atmosferę zadumy nad moralnością narodu.

 

© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: x