5.Siła mm brzucha – ilość skłonów w leżeniu tyłem w ciągu 30 sekund – chłopcy:
·bardzo dobrypowyżej 29
·dobry26 - 29
·dostateczny22 - 25
·dopuszczającyponiżej 22
6.Ilość przeskoków przez skakankę w ciągu 30 sekund – dziewczyny:
·bardzo dobrypowyżej 65
·dobry46 - 65
·dostateczny26 - 45
·dopuszczającyponiżej 26
7.Tor przeszkód na „zielonej sali” (w min.) – dziewczyny:
·bardzo dobry0,50 – 1,10
·dobry1,11 – 1,20
·dostateczny1,21 – 1,30
·dopuszczającypowyżej 1,30
8.Odbicia piłki w dwójkach sposobem górnym i dolnym (ilość odbić):
dziewczyny i chłopcy
·bardzo dobry15
·dobry12
·dostateczny9
·dopuszczający6
KLASA II:
1.Bieg na dystansie (w min.):
800m - dziewczyny1000m- chłopcy
·bardzo dobry2,40 – 3,053,00 – 3,25
·dobry3,06 – 3,303,26 – 4,10
·dostateczny3,31 – 4,054,11 – 4,35
·dopuszczającypowyżej 4,05powyżej 4,35
2.Bieg na dystansie 60m (w sek.):
dziewczynychłopcy
·bardzo dobry9,1 – 9,88,6 – 9,2
·dobry9,9 – 10,69,3 – 10,0
·dostateczny10,7 – 11,210,1 – 10,6
·dopuszczającypowyżej 11,2powyżej 10,6
3.Skok w dal z rozbiegu (w m):
dziewczynychłopcy
·bardzo dobry3,90 – 4,254,21 – 4,70
·dobry3,50 – 3,893,81 – 4,20
·dostateczny3,10 – 3,493,41 – 3,80
·dopuszczającyponiżej 3,10poniżej 3,41
4.Gimnastyczny tor przeszkód (w min.) – chłopcy:
·bardzo dobry0,50 – 0,58
·dobry0,59 – 1,03
·dostateczny1,04 – 1,14
·dopuszczającypowyżej 1,14
5.Siła mm brzucha – ilość skłonów w leżeniu tyłem w ciągu 30 sekund – chłopcy:
·bardzo dobrypowyżej 30
·dobry27 - 30
·dostateczny23 - 26
·dopuszczającyponiżej 26
6.Ilość przeskoków przez skakankę w ciągu 30 sekund – dziewczyny:
·bardzo dobrypowyżej 67
·dobry48 - 67
·dostateczny28 - 47
·dopuszczającyponiżej 28
7.Tor przeszkód na „zielonej sali” (w min.) – dziewczyny:
·bardzo dobry0,50 – 1,08
·dobry1,09 – 1,18
·dostateczny1,19 – 1,28
·dopuszczającypowyżej 1,28
8.Odbicia piłki w dwójkach sposobem górnym i dolnym (ilość odbić):
dziewczyny i chłopcy
·bardzo dobry20
·dobry16
·dostateczny12
·dopuszczający8
KLASA III:
1.Bieg na dystansie (w min.):
800m - dziewczyny1000m- chłopcy
·bardzo dobry2,40 – 3,053,00 – 3,20
·dobry3,06 – 3,253,21 – 4,05
·dostateczny3,26 – 3,504,06 – 4,30
·dopuszczającypowyżej 3,50powyżej 4,30
2.Bieg na dystansie 60m (w sek.):
dziewczynychłopcy
·bardzo dobry8,9 – 9,68,2 – 8,9
·dobry9,7 – 10,49,0 – 9,7
·dostateczny10,5 – 11,09,8 – 10,3
·dopuszczającyponiżej 11,0powyżej 10,3
3.Skok w dal z rozbiegu (w m):
dziewczynychłopcy
·bardzo dobry4,00 – 4,304,60 – 5,10
·dobry3,57 – 3,994,20 – 4,59
·dostateczny3,16 – 3,563,76 – 4,19
·dopuszczającyponiżej 3,16poniżej 4,19
4.Gimnastyczny tor przeszkód (w min.) – chłopcy:
·bardzo dobry0,48 – 0,56
·dobry0,57 – 1,01
·dostateczny1,02 – 1,12
·dopuszczającypowyżej 1,12
5.Siła mm brzucha – ilość skłonów w leżeniu tyłem w ciągu 30 sekund – chłopcy:
·bardzo dobrypowyżej 30
·dobry27 - 30
·dostateczny23 - 25
·dopuszczającyponiżej 23
6.Ilość przeskoków przez skakankę w ciągu 30 sekund – dziewczyny:
·bardzo dobrypowyżej 69
·dobry50 - 69
·dostateczny30 - 49
·dopuszczającyponiżej 30
7.Tor przeszkód na „zielonej sali” (w min.) – dziewczyny:
·bardzo dobry0,50 – 1,05
·dobry1,06 – 1,15
·dostateczny1,16 – 1,25
·dopuszczającypowyżej 1,25
8.Odbicia piłki w dwójkach sposobem górnym i dolnym (ilość odbić):
dziewczyny i chłopcy
·bardzo dobry25
·dobry20
·dostateczny15
·dopuszczający10
UCZNIOWIE OCENIANI SĄ TAKŻE NA PODSTAWIE DODATKOWYCH ZADAŃ KONTROLNO – OCENIAJĄCYCH ORAZ TESTÓW SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ, KTÓRE OPRACOWUJĄ NA BIEŻĄCO NAUCZYCIELE.
OGÓLNE KRYTERIA OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
CELUJĄCA:
·Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę b. dobrą.
·Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym szkoły bądź też w innych formach działalności związanej z kulturą fizyczną.
·Zajmuje punktowane miejsca na zawodach: ogólnopolskich, wojewódzkich, powiatowych.
·Osiągnięcia ucznia wybiegają poza wymagania określone w podstawie programowej.
BARDZO DOBRA:
·Uczeń całkowicie i w stopniu bardzo dobrym opanował umiejętności określone w podstawie programowej.*
·Jest bardzo sprawny fizycznie.*
·Ćwiczenia wykonuje poprawną techniką i dokładnie zna założenia taktyczne i przepisy dyscyplin sportowych zawartych w programie..*
·Posiada duże wiadomościz zakresu kultury fizycznej i umiejętnie je wykorzystuje w praktycznym działaniu.
·Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną.
·Wykazuje właściwą postawę i poczucie odpowiedzialności za swój rozwój, zdrowie i sprawność, prowadzi zdrowy styl życia.
·Wykazuje zainteresowanie różnymi formami aktywności ruchowej – bierze udział w zajęciach UKS i zawodach sportowych na niższym szczeblu.
DOBRA:
·Uczeń w zasadzie opanował umiejętności określony w programie nauczania.*
·Dysponuje dobrą sprawnością fizyczną.*
·Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dośćdokładnie i z małymi błędami technicznymi.*
·Posiada wiadomości i potrafi je wykorzystać w praktyce, lecz z pomocą nauczyciela.
·Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnieniem.
·Wykazuje właściwą postawę do kultury fizycznej i potrzebę działania dla zachowania zdrowia, sprawności, higieny osobistej, prowadzi zdrowy styl życia.
·Bierze aktywny udział jedynie w zajęciach lekcyjnych.
DOSTATECZNA:
·Uczeń opanował umiejętności określone w podstawie programowej na przeciętnympoziomie ze znacznymi błędami.*
·Dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną.*
·Ćwiczenia wykonuje z większymi błędami technicznymi.*
·W jego wiedzy z zakresu zdrowia i kultury fizycznej są znaczne luki, a tych wiadomości, które posiada nie potrafi wykorzystać w praktyce.
·Wykazuje małe postępy w usprawnianiu motorycznym.
·Przejawia pewne braki w postawie i stosunku do kultury fizycznej, do własnego zdrowia, higieny osobistej.
·Nie bierze udziału w zajęciach nadobowiązkowych, opuszcza zajęcia lekcyjne.
DOPUSZCZAJĄCA:
·Uczeń opanował umiejętności określone w podstawie programowej na niskim poziomie z dużymi błędami.*
·Dysponuje niską sprawnością fizyczną.*
·Ćwiczenia wykonuje z dużymi błędami technicznymi.*
·Posiada małą wiedzę z zakresu zdrowia i kultury fizycznej i nie potrafi jej wykorzystać praktycznie.
·Wykazuje minimalne postępy w usprawnianiu motorycznym.
·Przejawia duże braki w postawie i stosunku do kultury fizycznej, do własnego zdrowia i higieny osobistej.
·Opuszcza lekcje wychowania fizycznego bez usprawiedliwienia.
Podstawowym wymogiem dla uczniów o niskiej sprawności fizycznej spowodowanej dysfunkcjami psycho- motorycznymi jest aktywny udział w lekcjach i poprawne wykonywanie podstawowych ćwiczeń ruchowych..