Portal - Szczawnica
Biblioteka szkolna
Nasze zdjęcia
Dokumentacja gimnazjum
Linki do ciekawych stron w Internecie
Dla rodziców
Archiwum
Rocznica śmierci Jana Pawła II

31 marca uczniowie gimnazjum, pod opieką nauczycieli i wychowawców, uczestniczyli w marszu na Bryjarkę. Pochód zorganizowany przez szczawnickie gimnazjum miał na celu uczczenie pierwszej rocznicy śmierci Jana Pawła II, papieża Polaka.
W szkole, przy portrecie papieża, zapłonęły znicze, nauczyciele i wychowawcy organizowali lekcje poświęcone biografii i niezwykłemu pontyfikatowi Jana Pawła II.
 3 kwietnia społeczność szkolna uczestniczyła w okolicznościowym apelu przygotowanym pod kierunkiem p. M.Tkacz i p. M. Tabasz. Po apelu każdy z nauczycieli i uczniów otrzymał białą wstążeczkę, które zostały wykonane przez grupę uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych. Ponadto przygotowano wystawę zatytułowaną „ Non omnis moriar”, na której zgromadzono osobiste wspomnienia uczniów związane z osobą zmarłego papieża. Całość wystawy dopełniły tkane portrety przedstawiające Jana Pawła II wykonane przez uczennice: K. Dulak, W. Wiercioch., A. Zurawiecką oraz A. Porębę.

Konkurs wiedzy na temat ks. prof. J. Tischnera

Po raz pierwszy Publiczne Gimnazjum zorganizowało konkurs wiedzy o ks. prof.
J. Tischnerze w związku z nadaniem szkole imienia. Organizatorzy: p. A. Szczepaniak, p. M. Kamińska, p. D. Owsianka. Do konkursu przystąpiło 30 uczniów. Wyłoniono 10 finalistów, którzy będą rywalizować w II etapie (ustnym) w terminie majowym.
Młodzież, uczestnicząc w konkursie, poszerzała swoją wiedzę na temat biografii patrona, jego dzieł, odwiedzała Tischnerówkę, zapoznawała się ze zbiorami izby pamięci.
Finaliści konkursu:J. Bogdan- I d, N. Hamerska- I c, P. Stychno- I c, R. Wojtaszek- I d,
O. Łazarczyk- II e, S. Skupień- III c, K. Zachwieja- I d, K. Grudzień, I. Dzięcioł- III b,
A. Węglarz- I c.

Konkurs Potteromania

W dniu 24.04.2004 r. odbył się finał szkolnego konkursu pt. „ Potteromania”. Do konkursu przystąpiło 10 uczniów ( zwycięzcy I etapu). Pytania finałowe dotyczyły najnowszej części losów Harrego Pottera ( J. K. Rowling „ Harry Potter i czara ognia”). Pytania konkursowe miały charakter testu wyboru i zadań otwartych. Uczniowie wykazali się doskonałą znajomością treści książki. Poziom wiedzy był wyrównany. Pierwsze miejsce zajęła Aleksandra Oleś- klasa I d, II miejsce Mateusz Salamon- klasa III c, III miejsce Krzysztof Majerczak- klasa I d. Konkurs przygotowała i przeprowadziła nauczycielka j. polskiego, p. Jolanta Kaliszczak.

Zeszyt Silva Rerum czyli rozmaitości

Wyszedł pierwszy numer zeszytów gimnazjalnych zatytułowany „ Silva rerum czyli rozmaitości”. Zeszyt ten będzie kwartalnikiem wydawanym przez nauczycieli gimnazjum. Nie jest to czasopismo o charakterze stricte dydaktycznym, nie umieszczamy w nim scenariuszy lekcji, oczywiście poszczególne artykuły mogą służyć jako materiały pomocnicze w pracy nauczyciela, ale przede wszystkim chcemy dotrzeć do szerszego kręgu czytelników. Zawartość tematyczna to pięć rozdziałów o następujących tytułach: w kręgu literatury; inaczej o przedmiotach ścisłych; regionalia; sportowe rozmaitości; recenzje.
W tym numerze swoje artykuły opublikowali: p. Katarzyna Ciesielka ( nauczyciel j. polskiego), p. Dorota Cebula ( nauczyciel wychowania fizycznego), p. Robert Dębski( nauczyciel historii),p. Małgorzata Gabryś ( nauczyciel fizyki), p. Jolanta Kaliszczak ( nauczyciel j. polskiego), p. Maria Kamińska ( nauczyciel geografii ), p. Małgorzata Tkacz ( nauczyciel bibliotekarz).
Stroną redakcyjną zajmują się pani Jolanta Kaliszczak i pan Robert Dębski.
Pierwszy numer zeszytów jest już dostępny w bibliotece szkolnej.

Zamiast róży - zakładka do książki

Jak co roku, biblioteka szkolna z okazji Światowego Dnia książki i Praw Autorskich przygotowała okolicznościową gazetkę na szkolnym korytarzu. W dniu  24. 04  zamiast tradycyjnej róży uczniowie przygotowali quiz literacki dla nauczycieli ,a nagrodę stanowiła praktyczna dla każdego bibliofila, zakładka do książki.

Wycieczka do Anglii

W dniach 26 marca- 2 kwietnia 2006 roku odbyła się wycieczka do Anglii i Francji zorganizowana przez Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Rabce Zdroju dla młodzieży gimnazjalnej powiatu nowotarskiego. Wzięło w niej udział  51 osób z kilku szkół naszego powiatu w tym również opiekunowie.
Wycieczka rozpoczęła się zbiórką w Nowym Targu o godzinie 7.00, na którą wszyscy przybyli punktualnie. Po upływie pół godziny autobus był gotowy do drogi –czekała nas bardzo długa podróż. W autobusie zostałam mile zaskoczona rówieśnikami, którzy od początku zabrali się za urozmaicanie czasu podróży. Wszyscy śpiewaliśmy, graliśmy w państwa miasta, oglądaliśmy filmy itp. Około północy stwierdziliśmy, że pora się przespać. Do Anglii dojechaliśmy Eurotunelem w poniedziałek ok. godziny 12.30, po czym udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa. Następnie pojechaliśmy do Cambridge siedziby drugiego po Oxfordzie najstarszego uniwersytetu w Anglii. Wieczorem przyjechaliśmy do szkoły w Martham, w której zostaliśmy bardzo miło przyjęci. Uczniowie zaprezentowali nam tańce nowoczesne i gimnastykę artystyczną. Było bardzo miło. Następnego dnia (wtorek) w szkole odbyły się rozgrywki sportowe miedzy młodzieżą z Polski, a młodzieżą z Anglii. Graliśmy w koszykówkę i w netballa,   a nawet biegaliśmy. Anglicy byli bardzo dobrze zorganizowani. Na świeżym powietrzu przygotowali dla nas ścianki wspinaczkowe i tory przeszkód. Odbył się nawet pokaz Royal Marines Commando. 29 marca zwiedzaliśmy Muzeum Rybołówstwa, byliśmy na plaży, w oceanarium i chodziliśmy po sklepach. Wieczorem zjedliśmy kolacje w szkole i udaliśmy się spać. Następnego dnia pojechaliśmy do Norwich gdzie zwiedzaliśmy m.in. stadion piłkarski. Wieczorem widzieliśmy pokaz Judo, w którym niektórzy z nas brali udział i uzyskali certyfikaty. Po zademonstrowanych nam chwytach pojechaliśmy do szkoły gdzie zorganizowano dla nas dyskotekę. W piątek rano spakowaliśmy swoje bagaże do autobusu i udaliśmy się do Londynu gdzie zwiedzaliśmy m.in. Big Ben, London Eye, most Tower Bridge, Pałac Buckingham i wiele innych. Noc spędziliśmy w autobusie. Rano dojechaliśmy do Paryża. Zobaczyliśmy Wieżę Eiffla, Łuk triumfalny i Katedrę Notre Dam. Od godziny 13.00- 21.00  byliśmy w Eurodisneylandzie. Następnego dnia o 22.00 spaliśmy już smacznie w swoich domach. Podsumowując wycieczkę zaliczam ją do udanych i mam nadzieję, że będę miała przyjemność uczestniczyć w tego typu wyjazdach coraz częściej.
Wraz z pozostałymi uczestnikami wyjazdu pragniemy podziękować za zorganizowanie i dofinansowanie wyjazdu. Dziękujemy Dyrektorowi MOS w Rabce, Burmistrzowi miasta Szczawnica, Dyrekcji Gimnazjum, Komitetowi Rodzicielskiemu oraz Zarządowi Fundacji Dzieci Pienin.
 Zachęcamy naszych młodszych kolegów i koleżanki do starania się o wyjazd na festiwal sportu w przyszłym roku.