Portal - Szczawnica
Strona główna / Dokumentacja gimnazjum / wymagania edukacyjne / religia
Czwartek - 23 sierpnia 2018 Apolinarego, Miły, Róży     
Kontakt / Godziny pracy
Plan lekcji SP2 i Gimnazjum
Lekcje i przerwy
Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
Wykaz zajęć dodatkowych
Dni wolne 2017/2018
O naszym patronie
Historia szkoły
Projekty realizowane przez szkołę
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Samorząd uczniowski
Biblioteka szkolna
Nasze zdjęcia
Dokumentacja gimnazjum
Linki do ciekawych stron w Internecie
Dla rodziców
Archiwum
religia

WYMAGANIA PROGRAMOWE W OBRĘBIE POSZCZEGÓLNYCH POZIOMÓW

ORAZ ZASTOSOWANIE ICH

W OKREŚLONYCH OCENACH OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

Z PRZEDMIOTU RELIGIA

 

 

1.      OCENA NIEDOSTATECZNA.

Katechizowany:

  • Wykazuje rażący brak wiadomości programowych.
  • Wykazuje się brakiem jedności logicznej między wiadomościami.
  • Prezentuje zupełny brak rozumienia uogólnień i nieumiejętność wyjaśniania zjawisk.
  • Odznacza się zupełnym brakiem umiejętności stosowania wiedzy.
  • Podczas przekazywania informacji popełnia bardzo liczne błędy.
  • Prezentuje rażąco niepoprawny styl wypowiedzi.
  • Nie wykazuje się znajomością pacierza.
  • Na co dzień nie świadczy o swoim przywiązaniu do wiary
  • Nie wykazuje się znajomością katechizmu pamięciowego.
  • Nie posiada lub nie prowadzi systematycznie zeszytu albo dość często nie przynosi go na lekcję.
  • Lekceważy przedmiot.
  • Nieodpowiednio zachowuje się na lekcji
  • Wyraża lekceważący stosunek do wartości religijnych.
  • Opuszcza lekcję religii.

 

2.      UWARUNKOWANIA OSIĄGANIA OCENY DOPUSZCZAJĄCEJ (WYMAGANIA KONIECZNE).

Katechizowany:

  • Opanował konieczne pojęcia religijne.
  • Prezentuje luźno zestawione wiadomości programowe.
  • Prezentuje mało zadawalający poziom postaw i umiejętności.
  • Wykazuje brak rozumienia podstawowych uogólnień.
  • Brak mu podstawowej umiejętności wyjaśniania zjawisk.
  •   Nie potrafi stosować wiedzy, nawet przy pomocy nauczyciela.
  • Podczas przekazywania wiadomości popełnia liczne błędy, wykazuje niepoprawny styl wypowiedzi, posiada trudności w wysławianiu.
  •   Prowadzi zeszyt.
  • Ma problemy ze znajomością pacierza.
  •   Ma problemy ze znajomością katechizmu pamięciowego
  • Odpowiednio zachowuje się na lekcji.
  •   Wykazuje poprawny stosunek do religii.

 

3. UWARUNKOWANIA OSIĄGANIA OCENY DOSTATECZNEJ (WYMAGANIA PODSTAWOWE).

Katechizowany:

  • Opanował łatwe, całkowicie niezbędne wiadomości, postawy i umiejętności.
  • Prezentuje podstawowe treści materiału programowego z religii.
  • Wykazuje się wiadomościami podstawowymi, połączonymi związkami logicznymi.
  • Dość poprawnie rozumie podstawowe uogólnienia oraz wyjaśnia ważniejsze zjawiska z pomocą nauczyciela.
  • Potrafi stosować wiadomości dla celów praktycznych i teoretycznych przy pomocy nauczyciela.
  • W przekazywaniu wiadomości z religii popełnia niewielkie i nieliczne błędy.
  • Cechuje go mała kondensacja wypowiedzi.
  • Wykazuje się podstawową znajomością pacierza.
  • Wykazuje się podstawową znajomością katechizmu pamięciowego.
  • W zeszycie ucznia sporadyczne braki notatek, prac domowych.
  • Prezentuje przeciętną pilność, systematyczność i zainteresowanie przedmiotem.
  • Odpowiednio zachowuje się na lekcji.
  • Wykazuje poprawny stosunek do religii

 

4. UWARUNKOWANIA OSIĄGANIA OCENY DOBREJ (WYMAGANIA ROZSZERZAJĄCE).

Katechizowany:

  • Spełnia wymagania określone w zakresie oceny dostatecznej.
  • Opanował materiał programowy z religii.
  • Prezentuje wiadomości powiązane związkami logicznymi.
  • Poprawnie rozumie uogólnienia i związki między nimi oraz wyjaśnia zjawiska podane przez nauczyciela.
  • Stosuje wiedzę w sytuacjach teoretycznych i praktycznych podanych przez nauczyciela.
  • Podczas wypowiedzi nie popełnia większych błędów stylistycznych.
  • Wykazuje się dobrą znajomością pacierza.
  • Wykazuje się dobrą znajomością katechizmu pamięciowego.
  • W zeszycie ma wszystkie notatki i prace domowe.
  • Podczas lekcji posiada określone pomoce (podręcznik, zeszyt i inne) i korzysta z nich.
  • Systematycznie uczestniczy w zajęciach religii.
  • Jest zainteresowany przedmiotem.
  • Wykazuje się dobrą umiejętnością zastosowania zdobytych wiadomości.
  • Postawa ucznia nie budzi wątpliwości.
  • Stara się być aktywnym podczas lekcji.
  • Odpowiednio zachowuje się na lekcji.
  • Wykazuje dobry stosunek do religii

 

5. UWARUNKOWANIA OSIĄGANIA OCENY BARDZO DOBREJ (WYMAGANIA DOPEŁNIAJĄCE).

Katechizowany:

  • Spełnia wymagania określone w zakresie oceny dobrej.
  • Opanował pełny zakres wiedzy, postaw i umiejętności określony poziomem nauczania religii.
  • Prezentuje poziom wiadomości powiązanych ze sobą w logiczny układ.
  • Właściwie rozumie uogólnienia i związki między nimi oraz wyjaśnia zjawiska bez ingerencji nauczyciela.
  • Umiejętnie wykorzystuje wiadomości w teorii i praktyce bez ingerencji nauczyciela.
  • Wykazuje się właściwym stylem wypowiedzi.
  • Cechuje go pełna znajomość pacierza.
  • Cechuje go pełna znajomość katechizmu pamięciowego.
  • Wzorowo prowadzi zeszyt i odrabia prace domowe.
  • Aktywnie uczestniczy w religii.
  • Jego postępowanie nie budzi żadnych zastrzeżeń.
  • Jest pilny, systematyczny, zainteresowany przedmiotem.

6. UWARUNKOWANIA OSIĄGANIA OCENY CELUJĄCEJ (WYMAGANIA PONADPROGRAMOWE).

 

  • Spełnia wymagania określone w zakresie oceny bardzo dobrej.
  • Wykazuje się wiadomościami wykraczającymi poza program religii własnego poziomu edukacji.
  • Spełnia wymagania określone w zakresie oceny bardzo dobrej.
  • Wykazuje się wiadomościami wykraczającymi poza program religii własnego poziomu edukacji.
  • Prezentuje treści wiadomości powiązane ze sobą w systematyczny układ.
  • Samodzielnie posługuje się wiedzą dla celów teoretycznych i praktycznych.
  • Wykazuje się właściwym stylem wypowiedzi, swobodą w posługiwaniu się terminologią przedmiotową i inną.
  • Angażuje się w pracę pozalekcyjne, np. gazetki religijne, montaże sceniczne, pomoce katechetyczne, itp.; uczestniczy w spotkaniach grup apostolskich: ministranci, DSM, lektorzy, ruch oazowy.
  • Uczestniczy w konkursach wiedzy religijnej.
  • Jego pilność, systematyczność, zainteresowanie, stosunek do przedmiotu nie budzi żadnych zastrzeżeń.
  • Poznane prawdy wiary stosuje w życiu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© Wszelkie prawa zastrzezone     INTERAKTYWNA POLSKA
Webmaster: x